هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

راهکارهایی ساده برای سفری ارزان

حس اینکه دل به جاده بزنیم و به سفر بریم از جایی، شاید اعماق قلبمان، یک دفعه به سراغمان می‌آید و به جانمان می‌افتد که خیلی زود و بدون معطلی چمدانهایمان را ببنیدیم و به راه بیفتیم.

این حس ممکن است وقتی پشت میز کار نشستیم به سراغمان بیاید و یا وقتی که پشت فرمان ماشین در ترافیک سنگین گیر کرده‌ایم و مدام غُر می‌زنیم به جان هوا و شلوغی و …! میان همه‌ی آن سردردها و کلافگی‌ها یک چیزی در درونمان می‌گوید: سفر.

سفر رفتن و تجربه‌ی اتفاقات و هیجانات جدید می‌تواند بخشی از ضروریات زندگی همه‌ی ما باشد، هرچند ممکن است خیلی‌ها نادیده‌اش بگیرند اما مسلماً همه‌ی ما به این موضوع اعتقاد داریم که گاهی یک سفر خوب و آرام و دلچسب از صدها قرص ضد افسردگی و سردرد بهتر عمل می‌کند.

بعد از سفر روحیه‌مان شادتر است با انگیزه و انرژی بیشتری به محل کار برمی‌گردیم. انگار سفر یک دوپینگ اساسی است برای شروعی دوباره. اما با دانستن همه‌‌ی این موارد می‌بینیم که خیلی‌ها قید سفر رفتن را می‌زنند و خودشان را از این لذت شیرین محروم می‌کنند.  

مهم‌ترین موضوع و یا بهتر است بگوییم مهم‌ترین بهانه برای پاک کردن سفر از ذهن خیلی از ما چیزی نیست جز پول!

هیچ‌کس منکر این موضوع نیست که پول نقش بسیار مهمی در بیشتر تصمیم‌های زندگی از جمله تفریح و سفر رفتن دارد. بدون شک هزینه‌های سفر در انتخاب مقصد، انتخاب نوع وسیله‌ی نقلیه‌ی برای سفر، نوع خورد و خوراک، محل اقامت و … تاثیر دارد که گاهی هم می‌تواند به کلی ما را از انجام یک سفر منصرف می‌کند.

اما باید بدانیم خیلی از جهانگردان و گردشگران که دائماً در سفرند با هزینه‌های بسیار کمی سفر می‌کنند چون راه‌ها و قلق‌هایی را برای سفرهای کم هزینه یاد گرفته‌اند. آن‌ها معتقدند سفر رفتن بیشتر از اینکه نیاز به پول داشته باشد نیاز به دانستن یکسری فوت و فَن‌ها و قلق‌هایی دارد که با دانستن آنها می‌توان با هزینه‌ی بسیار کم از لذت سفر بهره‌مند شد.

ما چند راه ساده برای سفرهای ارزان را به شما معرفی می‌کند:

۱- دسته جمعی سفر کنید
سفرهای دسته جمعی حُسن‌های زیادی دارد اول آنکه لذت سفرهای دسته جمعی در کنار دوستان و خانواده را تجربه می‌کنید و دوم اینکه هزینه‌های سفر بین‌تان تقسیم می‌شود.

۲- از وسایل نقیله ارزان استفاده کنید
مسلماً سفرهای هوایی هزینه‌های بیشتری دارند بنابراین برای سفرهای ارزان بهتر از مسیرها و وسایل نقلیه‌ی زمینی و همچنین اتوبوس استفاده کنید و اگر بصورت دسته جمعی به سفر می‌روید بهتر است از ماشین شخصی استفاده کنید.

۳- در جاهای ارزان قیمت اقامت کنید
اگر شرایط چادر زدن و اقامت در چادر را دارید حتماً آن را امتحان کنید اقامت رایگان را که کنار بگذاریم لذت خوابیدن در چادر را در هیچ کدام از هتل‌های شیک نمی‌توانید تجربه کنید. مسافرخانه‌ها و خانه‌های روستاییان و بومی‌ها که در اکثر شهرها و روستاها ارائه‌ی خدمات دارند هم گزینه‌ی مناسب و ارزانی برای اقامت هستند.

۴- خوراک‌های ارزان را انتخاب کنید
در طول سفر سعی کنید خودتان آشپزی کنید، غذاهای کنسرو شده را هم فراموش نکنید، همچنین می‌توانید از رستوران‌های محلی که معمولاً هزینه‌ی کمتری دارند استفاده کنید به این ترتیب از هزینه‌های بالای رستوران‌ها خلاص می‌شوید.

۵- از فروشگاه‌های بزرگ خرید کنید
فروشگاه‌های بزرگ و محلی معمولاً دارای قیمت‌های کمتر و مناسبی نسبت به سایر فروشگاه‌ها هستند و همچنین این امکان را ایجاد می‌کنند تا تمام لوازم و مواد غذایی مورد نیازتان را یک جا و ارزان تهیه کنید.

۶- از اماکن گردشگری کم‌ هزینه دیدن کنید
با کمی تحقیق و همچنین برنامه‌ریزی می‌توانید از اماکنی دیدن کنید که ورودی ندارند یا اینکه هزینه‌ی ورودی کمی دارند.

۷- در فصل‌های کم طرفدار به سفر بروید
در فصل‌های خاص که معمولاً کمتر کسی به سفر می‌رود شما کوله بار ببندید. در این ایام خاص می‌توانید بلیط هواپیما و حتی هتل‌ های ارزان قیمت را پیدا کنید و همچنین از شلوغی‌هایی که در فصل‌های خاص در اماکن گردشگری هست راحت شوید.

مسلماً موارد زیاد دیگری می‌تواند به این لیست اضافه شود و آن فوت و فن‌های فردی خودِ شما است. فوت و فن‌هایی که با سفر رفتن یاد می‌گیرید. هر بار که به سفر جدیدی می‌روید اندوخته‌ی تجربه‌هایتان بیشتر شده و به این ترتیب هزینه‌هایتان کمتر و کمتر و در کنارش لذت سفرتان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.