هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

رایگان سواری برای آنهایی که پول کافی برای سفر ندارند

رایگان سواری یا همان هیچهایکینگ (hitchhiking) در واقع یکی از شیوه های سفر کردن در دنیای دیجیتالی شده امروز است. رایگان سوارها، همان طور که از اسمش پیداست، رایگان یا حداقل ارزان سفرمیکنند. برای رایگان سوارها، چیزی که معنی ندارد، دوش های آبشاری هتل های مجلل، اتاق های پنت هاوس با استخر، صبحانه هیجان انگیز، اسپاهایی با رایحه های شگفت انگیز دیور و شانل و ادویه هندی یا ماساژ صورت با روکش طلا ۲۴ عیار است!

این سبک گردشگری که مخصوص لاکچری گردها است و در دوبی و آنتالیا و کوالالامپور و کالیفرنیا و مالدیو در اختیار گردشگران لوکس قرار میگیرد، در فهرست برنامه گردشگری رایگان سوارها و گردشگران خودمانی نیست.  

رایگان گردی در جهان گردی های هیجان انگیز

آنچه برای رایگان سوارها در وهله نخست اهمیت است، ارزان سفر کردن است. حالا به هر قیمت و در هر شرایطی که باشد. جهانگردی با کمترین هزینه، سفر کردن با کم ترین غذا و مکان و وسایل حمل و نقل و خرید بلیط هواپیما. شاید در نگاه اول، این شیوه سفر را پر ریسک و خطرناک و حتی غیر ممکن بدانید. اما درواقع، بخشی از کوله پشتی گردها که بعضا گروهی سفر میکنند، نوعی رایگان سواری را تجربه می کنند و مخاطبان این سبک سفر با وجود همه مخاطرات، سال به سال در حال افزایش است و دارای گروه و انجمن مستقل و شبکه های مجازی مخصوص به خود هستند.

رایگان سوارها، معمولا برای سوار شدن وسایل حمل و نقل خصوصی، پولی نمیدهند و اگر بدهند خیلی کم است. حتی اگر مجبور باشند ده ها کیلومتر را پشت کامیون حمل علوفه نشسته و از شهری به شهر دیگر بروند و همان لحظه پست های اینستاگرامی را در صفحه خود به اشتراک بگذارند! رایگان سواری، هیجان انگیز است و گردشگران عاشق هیجان و ریسک، مشتاقانه به دنبال مقصدهای گردشگری جدید با روش هیچهایک هستند.

رایگان سوارها، به دنبال اقامت در اتاق های بزرگ به اشتراک گذاشته شده هاستل ها هستند. رایگان سوارها، بهترین گزینه برای میزبان های مهمان نواز کوچ سرفینگ هستند. بهترین مخاطب برای شرکت در رویدادهای رایگان اینترنیشنی ها در ۴۲۰ شهر جهان. آنها تجارب زیادی در سفر به نقاط مختلف جهان داشته و بخشی از روایت های شگفت انگیز جهانگردی آنان را میتوان در لونلی پلنت و تریپ ادوایزر شاهد بود. به مناسبت جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شما کسانی که از شهرها و کشورهای مختلف اطراف روسیه به صورت رایگان سواری عازم این دیار شدند افزایش یافت و روایت های آنان را میتوان در قالب ۲۴۰۰ گروه در سایت تریپ ادوایزر مشاهده کرد.

هیچهایک یا رایگان سواری ارزان ترین راهی است که برای سفر با بلیط هواپیما می توان به سراغش رفت. چرا که در این حالت نیازی نیست هزینه ای به راننده بپردازید و به این ترتیب یکی از پرهزینه ترین بخش های سفر را حذف می کنید. اگر با این سبک سفر آشنایی نداشتید، احتمالا تا به حال صورت در هم کشیده اید و فکر می کنید: نمی شود که! چه بسیار گردشگران خارجی که به این روش پا در سفر گذاشتند و کشورهای بسیاری را از نزدیک دیده اند و چه بسیار گردشگران و ماجراجویان ایرانی که در همین ایران خودمان کوله بر پشت انداختند و نگذاشتند هزینه، آن ها را برای سفر کردن محدود کند.

معایب هیجهایک زیاد است مثل احتمال برخورد با راننده خطرناک و انتظار معطلی زیاد برای پیدا کردن سواری و احتمال پیدا نکردن سورای و حتی اشتباه طی مسیر کردن! این ها معایب هیچهایک است و البته از مزایای آن میتوان به ماجراجویی و سفر ارزان و افزایش اعتماد به نقش و بالا رفتن قدرت ریسک پذیری گردشگران اشاره کرد که به هر حال کار هر کسی نیست و مخاطبانش اکثرا دختران و پسران هستند.

اگر قصد رایگان سواری دارید، به توصیه های زیر توجه کنید

مقصدهای گردشگری خود را به دقت مشخص کنید. راه های ورود و خروجی و امکانات قطار و اتوبوس، ترمینال ها، جاده های فرعی و اصلی را دقیق روی نقشه مشخص کنید و همواره با یک نقشه بین المللی که مشخص کننده مسیر های مختلف در کشور مقصد است حرکت کنید.

حتی الامکان شماره تلفن دوست یا آشنایی در شهر یا کشور مقصد را برای تماس های اورژانسی در اختیار داشته باشید.
حتما از گذرنامه و روادید و کارت شناسایی خود، کپی تهیه کنید. به اسکن کردن آن در موبایل اکتفا نکنید!
اگر از شهری به شهر دیگر سفر میکنید، به یکی از دوستان خود این تغییر مسیر را اطلاع دهید.
هیچ گاه به امید رایگان سواری صرف، بودجه سفر را کاهش ندهید و ریسک سفر پر خطر را به جان نخرید!
رایگان سواری به معنی سفر رایگان از تهران تا سنت پترزبورگ روسیه نیست! بلکه شاید و شاید و شاید، در مسیرهای جاده ای شهری، رانندگانی علاقمند به همکاری با رایگان سوارها بوده و شما بتوانید چندین کیلومتر را همراه ایشان طی کنید و از پرداخت ده ها یورو جلوگیری کنید.
رایگان سوارها، خیلی پیاده روی میکنند. کفش خوب برای پیاده روی یعنی استفاده از فناوری های نوین تولید کفش آدیداس و نایک. کفش خوب برای رایگان سوارها، مثل کوله پشتی خوب برای کوهنوردها است. این اصل مهم را فراموش نکنید.
رایگان سوار، باید آمادگی جسمانی خوب داشته باشد.
رایگان سوار، باید خود را آماده مقابله با مشکلاتی غیر قابل پیش بینی زیادی بکند.
شماره پلیس و تماس های اضطراری در شهر و کشور مقصد را همیشه در اختیار داشته باشید.
پیش از رایگان سواری، همواره اطلاعات عمومی خود را درباره شهر و کشور مقصد افزایش دهید.
پیش از شروع سفر، نقشه مقصد و نواحی اطرافش را با دقت بررسی کنید. به این ترتیب یک تصویر کلی از مسیری که قرار است بپیمایید و شهرها و روستای مسیر به دست می آورید. در نتیجه در حین هیچهایک راحت تر می توانید تصمیم بگیرید که کدام ماشین شما را به مقصد نزدیک تر می کند و یا با شما هم مسیر است.
برای هیچهایک، یک نقشه محلی گیر بیاورید تا بتوانید در هنگام سفر از جغرافیای اطراف سر دربیاورید و یا اگر خواستید مسیر را تغییر دهید، بدانید با چه گزینه هایی رو به رو هستید.
همواره به اندازه کافی آب و خوراکی در کوله خود داشته باشید. در هنگام هیچهایک اغلب در مسیر هستید و به سختی به سوپرمارکت ها و مغازه ها می رسید. ضمن آن که اغلب سوپرمارکت های سر راهی گرانتر با شما حساب می کنند.
از خوراکی های بسته بندی شده و سبک استفاده کنید تا کوله شما را سنگین نکنند و فضای کمتری اشغال کنند.
از خوردن نوشیدنی و غذایی که در کنار جاده ها عرضه می شود به شدت خودداری کنید.
سبک متفاوت هیچهایک برای سفر، باعث می شود تا برای لباس پوشیدن نکات متفاوتی را مد نظر قرار دهید.
هیچهایک یعنی برای سواری لازم است در معرض دید راننده باشید. بنابراین از رنگ های شاد و روشن استفاده کنید. علاوه بر دیده شدن، پوشیدن رنگ های روشن، نشان از تمیزی لباس های شما دارد که بیشتر راننده ها را ترغیب می کند.
یک اصل طلایی که تجربه خیلی از رایگان سوارها می باشد:‌ اگر امکانش وجود دارد، به جای کوله پشتی از چمدان استفاده کنید. به این ترتیب شانس سواری در ماشین های تمیز و نو بیشتر نصیب شما خواهد شد.
رایگان سوارها، بایستی از لباس های راحت و مرتب استفاده کنند. مطمئن باشید ظاهر مرتب شما تاثیر مثبتی در انتخاب شدن‌تان دارد.
برای پوشش خود، به منطقه ای که قرار است در آن هیچهایک کنید نیز توجه داشته باشید. حساسیت های فرهنگی را بشناسید و به آن ها احترام بگذراید. به طور مثال در برخی از مناطق ایران، داشتن لباس های پوشیده تر برای هر دو خانم ها و آقایان توصیه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.