هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

چرا با قطار سفر کنیم؟

خب اگر می خواهید بلیط قطار از تهران به شیراز را تهیه کنید درست اماده اید و اگر احتمالا قصد دارید با قطار مسیر تهران به شیراز را طی کنید عالی است. تیک بان یکی از معتبر ترین سایت های خرید بلیط قطار در ایران است.

(هزینه‌ی کمتر: بلیط قطار نسبت به هواپیما بسیار ارزان‌تر است اما با در نظر گرفتن به امکانات و رفاهی که قطار در اختیار مسافر می‌گذارد، بلیط قطار نسبت به اتوبوس هم بیشتر مقرون به صرفه است.)
(امکانات رفاهی: هرچند سفر با قطار از سفر هوایی طولانی‌تر است اما در عوض شما می‌توانید در طول سفر هر وقت خوابتان گرفت روی تخت کوپه بخوابید. از پریز برق برای شارژ وسایل برقی‌تان استفاده کنید، یا در رستوران غذا بخورید یا سفارش غذا بدهید. حتی اگر به سفر کاری می‌روید می‌توانید در کوپه یک فضای کاری برای خودتان مهیا کنید و در طول سفر به کارهایتان رسیدگی کنید.)  خب اگر می خواهید  بلیط قطار از تهران به شیراز را تهیه کنید درست اماده اید و اگر احتمالا قصد دارید  با قطار مسیر تهران به شیراز را طی کنید عالی است. تیک بان یکی از معتبر ترین سایت های خرید بلیط قطار در ایران است.

(هزینه‌ی کمتر: بلیط قطار نسبت به هواپیما بسیار ارزان‌تر است اما با در نظر گرفتن به امکانات و رفاهی که قطار در اختیار مسافر می‌گذارد، بلیط قطار نسبت به اتوبوس هم بیشتر مقرون به صرفه است.)
(امکانات رفاهی: هرچند سفر با قطار از سفر هوایی طولانی‌تر است اما در عوض شما می‌توانید در طول سفر هر وقت خوابتان گرفت روی تخت کوپه بخوابید. از پریز برق برای شارژ وسایل برقی‌تان استفاده کنید، یا در رستوران غذا بخورید یا سفارش غذا بدهید. حتی اگر به سفر کاری می‌روید می‌توانید در کوپه یک فضای کاری برای خودتان مهیا کنید و در طول سفر به کارهایتان رسیدگی کنید.)

 (شرایط آسان‌تر در ایستگاه: برای سفر با قطار لازم نیست مثل سفر با هواپیما دو ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر شوید و مراحل مختلف کنترل را پشت سر بگذارید، همین که ۲۰ دقیقه قبل از حرکت در ایستگاه راه‌آهن باشید کافی است.)

 آشنایی با قطار و تاریخچه آن

ساختار قطار چیست؟

قطار از سه بخش ساخته می شود:

۱ – لکوموتیو

۲ – راه آهن

۳ – واگن

خرید اینترنتی بلیط قطار

 لکوموتیو چیست؟

لکوموتیو بخش جا به جا کننده / حرکت دهنده قطار می باشد که واگن ها را به دنبال خود کشیده و جا به جا می کند.

گونه های لکوموتیو چیست؟

با توجه به گونه موتور، لکوموتیوها دارای گونه های زیر می باشند:

۱ – لکوموتیو موتور بخار آبی

۲ – لکوموتیو موتور دیزلی

۳ – لکوموتیو موتور برقی

بلیط قطار

لکوموتیو موتور بخار آبی چگونه است؟

لکوموتیو موتور بخار آبی با نیروی بخار آب حرکت کرده و جا به جا می شود.

آب به وسیله سوخت به جوش می آید و به حالت بخار آب دگرگون می شود و نیروی آن چرخ های لکوموتیو را به حرکت درمی آورد.

راه آهن چیست؟

قطارها بر روی مسیری که با آهن ساخته می شود، حرکت کرده و جا به جا می شوند. از این رو، این مسیر را راه آهن نامیده اند.

مسیر راه آهن چگونه است؟

مسیر راه آهن بر روی زمین است. بنابراین، گاهی لازم است راه های دیگر مانند جاده ها و خیابان ها را قطع کند. از این رو، برای جلوگیری از هر گونه تصادف و حادثه ای، هنگام گذشتن قطار، این گونه راه ها با راه بند ها بستهمی شوند.

گاهی هم لازم است برای کم کردن زمان جا به جایی، مسیر راه آهن را کوتاه کرد. از این رو،یا راه آهن روی پل هایی که بر رودخانه ها یادرّه ها ساخته شده اند، قرار می گیرد.و یا در داخل تونل هایی که در کوه ها ساخته شده اند، قرار می گیرد.

گونه های راه آهن چیست؟

راه آهن به گونه ساخته می شود:

۱ – دو خطی

۲ – یک خطی

 واگن چیست؟

واگن ها بخشی از قطار می باشند که مسافران، بارها در آن قرار گرفته و به وسیله لکوموتیو بر روی راه آهن کشیده می شوند تا جا به جا گردند.

گونه های واگن ها چیست؟

واگن ها دارای دو گونه می باشند:

۱ – واگن مسافربری

۲ – واگن باربری

 تاریخچه قطار

تاریخچه پیدایش و تکامل قطارها هنگامی که ریچارد ترویتیک برای اولین بار لوکوموتیو مجهز به موتور بخار خود را روی ریلهای فولادی به حرکت در اورد عصر قطارهای امروزی اغاز گردید. این اقذام در سال ۱۸۰۴ میلادی و در ولز جنوبی انجام شد اما کسی که در تبدیل قطار به وسیله بسیار مهم حمل و نقل عمومی نقش مهمی ایفا کرد جورج استفنسون انگلیسی بود وی یک قطار تقریبا بزرگ ساخت و برای مسافران درون ان قطار خود را به لوکوموتیوی با موتور بخار مجهز کرد. امروزه هر چند هنوز هم قطارهای بخار در گوشه و کنار جهان دیده میشوند اما دیگر دوران انها به پایان رسیدهاست. لوکوموتیوهای برقی و یا دیزلی جدید به سوخت و نگهداری کمتری نیاز دارند. قطارها به ویژه در حمل بارهای سنگین و نیز جا به جایی مسافران در مراکز شهرها دارای اهمیت زیادی هستند. اولین قطاری که وارد ایران شد ماشین دودی نامیده میشد و از تهران به شهر ری رفت و امد میکرد. تمامی مسیر حرکت قطارها از درون اطاق کنترل تحت نظر قرار دارند. مسول کنترل علامتها و چراغهای مختلف را برای اطمینان از باز بودن تمام خطها کنترل میکند. لوکوموتیو ران قطار هم با استفاده از چراغها و درجههای مقابل خود با اطاق کنترل ارتباط مستقیم دارد تا از باز بودن مسیر اطمینان حاصل کند.برای دریافت قیمت های بلیط قطار به سایت تیک بان مراجعه فرمایید.

تاریخچه تحول قطارها ۱۷۶۵:

استاندارد عرض خطوط راه اهن ۱۴۳۵ میلی متر تعیین شد. ۱۸۰۴:اولین لوکوموتیو فعال توسط تروتیک. ۱۸۱۴:اغاز به کار لوکوموتیو استفنسون در یک معدن. ۱۸۲۵:افتتاح اولین مسیر منظم قطار بین استاکتون و دارلینگتون. ۱۸۳۰:اولین مرکز ارایه خدمات منظم به مسافران میان منچشتر و لیور پول. ۱۸۳۰:اولین قطار آمریکا در کارولینای جنوبی اغاز به کار کرد. ۱۸۵۹:ساخت اولین کوپهٔ خواب (آمریکا). ۱۸۶۳:ساخت اولین رستوران داخل قطار(آمریکا). ۱۸۶۳:راه اندازی اولین قطار زیر زمینی(مترو)در لندن. ۱۸۶۹:احداث خطوط راه اهن در سراسر آمریکا پایان یافت. ۱۸۷۹:ساخت اولین قطار برقی(المان). ۱۸۸۵:تکمیل خطوط راه اهن کانادا. ۱۹۲۵:ساخت اولین لوکوموتیو دیزل الکتیریک(کانادا)

قطار گردشگری(Train Tour)، شکل سوم کاربرد قطار علاوه بر جابجایی بار و مسافر است. در قطارهای گردشگری، هدف رسیدن به مقصد نیست، بلکه نفس سفر و گردش هدف اصلیست. لذا در این قطارها سرعت سیر و زمان، نقش بسیار کمرنگی دارند.

هدف بسیاری از راه آهنهای بزرگ جهان، هدف از راهاندازی قطارهای توریستی را تنها کسب درآمد و مسایل اقتصادی نمیدانند. بلکه، بسیاری از اینگونه قطارها با هدف شناساندن راهآهن کشور به مردم راهاندازی شدهاند. در انگلستانیک قطار گردشگری وجود دارد که بازدید کنندگان را در گشتهایی به مقصد موزه راه آهن، با تاریخ راه آهن این کشور آشنا میکند.

ناوگان در قطارهای گردشگری

نوع ناوگان به عواملی همچون هدف از سفر ، بلیط قطار ، محیط و حال و هوای سفر و طول مدت سفر بستگی دارد. برخی از قطارها به دلیل زمان گشت کوتاه خود (کمتر از نیم ساعت) حتی صندلی هم ندارند و گردشگران بصورت ایستاده به تماشای مناظر اطراف میپردازند. در برخی دیگراز این قطارها کوپههای بزرگ دونفره با سرویس و حمام اختصاصی وجود دارد. گشت اینگونه قطارها معمولاً چندین روز به طول میانجامد. نمای ظاهری ناوگان نیز بستگی به نوع سفر دارد. قطار گردشگری سافاری با نقش گورخر رنگ آمیزی شدهاست. در عوض قطارهای گردشگری وجود دارند که ناوگان آنها ظاهری شبیه به ناوگان اوایل قرن بیستم دارد. خرید بلیط قطار را با تیک بان تجربه کنید

خط

 یکی از مسائل مهم در اینگونه قطارها، انتخاب مسیر آن است. معمولاً مسیرهایی برای این قطارها انتخاب میشود که دارای بیشترین جاذبه های گردشگری است. در عین حال به لحاظ توقفهای زیاد قطار توریستی، معمولاً از مسیرهای کم استفاده و دارای ظرفیت خالی زیاد به این منظور استفاده میشود. برخی از قطارهای گردشگری تنها در فصول خاصی از سال اقدام به برگزاری گشت مینمایند. این امر ممکن است به لحاظ فصلی بودن جاذبه های گردشگری مسیر (قطار گردشگری کوههای سوئیس) و یا به دلیل فصلی بودن جذب توریست در آن کشور باشد.برای دریافت قیمت بلیط هواپیما به سایت تیک بان مراجعه فرمایید.

دسترسی سریع:

 بلیط ارزان هواپیما | قیمت بلیط هواپیما | راهنمای رزرو بلیط هواپیما | بلیط چارتر | بلیط سیستمی | خرید بلیط هواپیما ایران ایر | خرید بلیط هواپیما ماهان | قیمت بلیط ارزان مشهد | خرید بلیط هواپیما خارجی ‌| بلیط خارجی | خرید آنلاین بلیط هواپیما خارجی | بلیط خارجی | بلیط هواپیما ارزان | بلیط چارتر خارجی | قیمت بلیط هواپیما | خرید بلیط هواپیما ایران ایر | قیمت بلیط استانبول ماهان ‌| بلیط هواپیما مشهد | بلیط هواپیما لحظه آخری | بلیط قطار‌| بلیط هواپیما کیش | بلیط کیش

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.