هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

قیمت بلیط هواپیما داخلی

قیمت بلیط هواپیما همیشه به هنگام سفر هوایی از اهمیت خاصی برای خانواده ها برخوردار بوده است. انتخاب یک بلیط مناسب و اقتصادی از آن جهت حائر اهمیت است چون تعداد نفرات افزایش یافته و در نتیجه بر هزینه کل تاثیر می گذارد اما به هنگام خرید بلیط هواپیما باید توجه داشت که قیمت بلیط آن به دو دسته بندی کلی تقسیم می شود. این دو دسته بندی هر کدام دارای شرایط مختلفی می باشند که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار است و در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. دو دسته بندی کلی در رابطه با بلیط عبارتند از، بلیط سیستمی و بلیط هواپیما چارتر؛ بلیط های سیستمی دارای قیمت متغیر نمی باشد که این نکته هم در نرخ خرید و هم در نرخ لغو بلیط، تابع سازمان هوایی کشور می باشد. در تهیه بلیط هواپیما می توان از قیمت بلیط هواپیما، خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط هواپیما و سایر خدمات بلیط هواپیما در تیک بان آگاه شد.قیمت بلیط هواپیما، انواع قیمت هواپیما به مقصد های داخلی و خارجی را می توانید با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما از وب سایت تیک بان تجربه نمایید.  

قیمت بلیط هواپیما همیشه به هنگام سفر هوایی از اهمیت خاصی برای خانواده ها برخوردار بوده است. انتخاب یک بلیط مناسب و اقتصادی از آن جهت حائر اهمیت است چون تعداد نفرات افزایش یافته و در نتیجه بر هزینه کل تاثیر می گذارد اما به هنگام خرید بلیط هواپیما باید توجه داشت که قیمت بلیط آن به دو دسته بندی کلی تقسیم می شود. این دو دسته بندی هر کدام دارای شرایط مختلفی می باشند که بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار است و در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. دو دسته بندی کلی در رابطه با بلیط عبارتند از، بلیط سیستمی و بلیط هواپیما چارتر؛ بلیط های سیستمی دارای قیمت متغیر نمی باشد که این نکته هم در نرخ خرید و هم در نرخ لغو بلیط، تابع سازمان هوایی کشور می باشد. در تهیه بلیط هواپیما می توان از قیمت بلیط هواپیما، خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط هواپیما و سایر خدمات بلیط هواپیما در تیک بان آگاه شد.قیمت بلیط هواپیما، انواع قیمت هواپیما به مقصد های داخلی و خارجی را می توانید با اطلاع از قیمت بلیط هواپیما از وب سایت تیک بان تجربه نمایید.

 

برای اطلاع از بلیط پرواز خارجی و سفرهای خارجی به سایت تیک بان مراجعه فرمایید.

رابطه سن و قیمت بلیط هواپیما

در بلیط سیستمی انواع مختلف قیمت بر اساس سن فرد محاسبه می گردد. به این شکل که بزرگسالان، که بالای دوازده سال مد نظر می باشد، قیمت تمام بهای بلیط و افراد بین دو تا دوازده سال قیمت نیم بهای بلیط را باید بپردازند. در مورد افراد زیر دو سال نیز هزینه ای بابت بلیط دریافت نمی شود. بلیط هایی که به شکل سیستمی خریداری می شوند مستقیما از خود شرکت هواپیمایی تهیه شده و واسطه ای برای فروش آن وجود ندارد.

تاثیر بلیط چاتر بر قیمت بلیط هواپیما

اما در مورد چارتر مهم ترین مسئله وجود واسطه ای با عنوان آژانس های هواپیمایی یا فروشندگان تورهای مسافرتی که با عنوان چارتر کننده شناخته می شوند وجود دارد. بدین معنی که این آژانس ها یا در بعضی مواقع سازمان ها بلیط های یک پرواز را رزرو می نمایند. این کار باعث می شود که هم از طرف شرکت هواپیمایی مشمول تخفیفات عمده ای شوند و هم به طور انحصاری حق فروش بلیط های یک پرواز را در دست داشته باشند. این انحصار در تعیین قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار است.

اما در روی دیگر این انحصار فروش، مسئولیت پر شدن و یا نشدن تمام بلیط های یک پرواز به عهده چارتر کننده می باشد. بدین معنی که اگر تمام بلیط ها فروش نرود، چارتر کننده متضرر شده و شرکت هواپیمایی ضرری را متحمل نمی شود. بنابراین معمولا چارترکنندگان بر عکس بلیط های سیستمی شرکت هواپیمایی، در قیمت بلیط هواپیما ثبات نداشته و بر اساس میزان تقاضایی که برای خرید بلیط وجود دارد قیمت بلیط هواپیما را تعیین می کنند. برای تفهیم این موضوع باید مثالی بیان شود. فرض کنید در نوروز امسال تصمیم دارید برای سفر خارجی خود شهر استانبول را انتخاب کنید. برای همین ابتدا بلیط استانبول را در تیک بان مورد بررسی قرار می دهید که ناگهان با تغییراتی در قیمت مواجه می گردید، چونکه فصل نوروز باعث تعدد سفرهای خارجی می گردد این بلیط ها نیز با افزایش قیمت مواجه می شوند. همچنین اگر بخواهید به رزرو آنلاین هتل، خرید اینترنتی بلیط قطار و 
خرید بلیط اتوبوس بپردازید حتما نوسانات قیمت نظر شما را جلب می نماید که علت تمامی این موارد افزایش سفرهای داخلی و خارجی است.

کلاس های پرواز

اما عوامل دیگری نیز بر قیمت بلیط تاثیر گذار است. مانند کلاس های پرواز که تاثیر بسزایی بر قیمت دارد. به عنوان مثال "فرست کلاس First Class" یا درجه یک که قیمت گرانتری نسبت به کلاس تجاری یا "بیزنس کلاس Business Class" دارند و کلاس اقتصادی یا "اکونومیک Economy Class" که ارزان ترین و البته پر فروش ترین نوع بلیط هواپیما می باشد. این اختلاف قیمت بر اساس امکانات و شرایط رفاهی و موقعیت مکانی صندلی ها در هواپیما تعیین می شود.
در مورد کلاس درجه یک طبیعتا با توجه به گران تر بودن، کیفیت صندلی ها و خدماتی که به شما ارائه می گردد بهتر از دو کلاس دیگر است. همینطور معمولا افرادی که بر اساس شغل خود مجبور به مسافرت های زیادی با هواپیما هستند از کلاس تجاری استفاده می نمایند که کیفیت مناسب و رو به بالایی را شامل می شود. اما در مورد کلاس اقتصادی بطور کلی می توان گفت که امکانات و شرایط این کلاس کاملا معمولی می باشد.

چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما مناسب است؟

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت، زمان خرید است. البته این عامل پیچیدگی های خاص خود را دارد. که در اینجا به طور خلاصه به ذکر چند مورد می پردازیم. اولین فاکتور مهم، فاکتور خرید بلیط در اسرع وقت است. هر چه زودتر بلیط خریداری شود، مثلا چند هفته قبل برای رزرو پرواز خارجی و یک تا دو هفته قبل برای رزرو پرواز داخلی، ریسک نوسانات قیمت کمتر می شود. البته احتمال پر بودن پروازها نیز تقلیل می یابد. مورد دیگر اجتناب از خرید بلیط برای ایام تعطیل است. به علت حجم بالای مسافران قیمت بلیط هواپیما در این روزها گران می شود. اما اگر قصد مسافرت در ایام پر مسافر را دارید بهتر است که برای خرید بلیط از دو تا سه ماه قبل اقدام به خرید نمایید. زیرا هم مطمئن می شوید که بلیط پیدا کرده اید و هم هر چه به تعطیلات خاص نزدیکتر می شویم میزان متقاضیان نیز افزایش یافته و در نتیجه بلیط ها با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

منظور از لوکاست چیست؟

برخی شرکت های هواپیمایی که به "لوکاست" معروف شده اند، هزینه های جانبی مثل بخشی از امکانات رفاهی و پذیرایی از مسافران حذف شده اند. به همین دلیل می توانند بلیط هواپیما ارزان ارائه نمایند. شرکت هواپیمایی پگاسوس سردمدار این سبک از شرکت های هواپیمایی می باشد. این سبک از شرکت های هواپیمایی اصل را بر این قرار داده اند که حجم زیادی از مسافران وجود دارند که قیمت پایین را به خدمات در طول سفر ترجیح می دهند.

نحوه خرید بلیط هواپیما

در مورد خرید بلیط راه های متفاوتی وجود دارد. مراجعه حضوری به دفاتر شرکت های هواپیمایی و یا دفاتر آژانس های مسافرتی یکی از این را ه ها است. رزرو تلفنی و خرید از طریق اینترنت نیز از راه های دیگر است که امروزه متداول تر از گذشته است. سایت های اینترنتی بسیاری برای رزرو وجود دارد که قیمت بلیط هواپیما را بصورت لحظه ای در سایت خود نشان می دهند. یکی از این سایت ها تیک بان می باشد که با جذب تعداد زیادی از مسافران توانسته است خدمات مناسبی را به آنان ارائه نماید. قابل ذکر است که سامانه تیک بان قابلیت رزرو انواع هتل های داخلی و بین المللی را دارا می باشد. شما در این سامانه می توانید رزرو هتل مشهد، رزرو هتل کیش، رزرو هتل دبی و رزرو هتل استانبول را با کارت های شتاب و پرداخت ریالی انجام بدهید.

مواظب حجم و وزن بار خود باشید!

اما درباره مقدار باری که هر نفر می تواند به همراه خود با هواپیما ببرد باید گفت مسئله پر اهمیتی است که دغدغه اکثر مسافران نیز می باشد. مخصوصا در بازگشت از سفرهای خارجی که چمدان ها پر از سوغاتی شده است و وزن بار مسافران افزایش پیدا کرده است، این امر اهمیت ویژه ای پیدا می کند. مقدار بار مجاز هر مسافر در پرواز به نوع کلاس بلیط خریداری شده، شرکت هواپیمایی و البته به نوع هواپیمایی که برای پرواز تهیه شده مربوط می گردد که این مقدار در بلیط تهیه شده درج می شود. سامانه تیک بان امکان خرید بلیط اتوبوس مشهد را به صورت اینترنتی فراهم نموده است.

میزان بار اضافی بر قیمت بلیط هواپیما تاثیر ندارد. اما اگر از میزان مجاز، بار بیشتری به همراه داشته باشید مشمول جریمه می شوید و باید این جریمه را در همان جا و قبل از صدور کارت پرواز پرداخت نمایید. در مواردی هم امکان دارد که بار شما با هواپیمای خودتان پرواز نکرده باشد و شما در فرودگاه مقصد متوجه مفقود شدن چمدانتان گردید. در چنین مواقعی به بخش جامه دان فرودگاه مراجعه کرده و از این طریق پیگیری نمایید. لیست زیر شامل شهرهایی می باشد که افراد بیشتر تمایل دارند از قیمت بلیط ها و نوع پرواز آنها مطلع شوند :

  • قیمت بلیط هواپیما تهران
  • قیمت بلیط هواپیما اصفهان
  • قیمت بلیط هواپیما مشهد
  • قیمت بلیط هواپیما تبریز
  • قیمت بلیط هواپیما شیراز
  • قیمت بلیط هواپیما کیش
  • قیمت بلیط هواپیما اهواز

همان طور که در بالا مطالعه نمودید حتما متوجه شده اید که قیمت بلیط هوایی به زمان، نوع، کلاس پروازی و ... وابسته می باشد. تهیه بلیط مناسب و شروع سفر با آرامش حتما باید مورد توجه مسافران عزیز قرار بگیرد. تیک بان با ارائه راهکارهای مناسب و بروز می خواهد رفاه مسافران خود را به بهترین شکل ممکن جلب نماید. اگر شما بخواهید هم اکنون به یک سفر داخلی یا خارجی بروید ابتدا باید از تاریخ پروازها به شهر مقصد خود مطلع شوید. بهترین اقدام این است که وارد سامانه تیک بان بشوید و سپس با وارد نمودن مقصد خود و تاریخ پرواز به همراه تعداد مسافران از آخرین پروازها و قیمت های آنها مطلع شوید.
اکنون می توانید قیمت ها را بررسی نمایید و پرواز مورد نظر خود را که دارای ویژگی ها مورد تایید شما است انتخاب نمایید. حتما به زمان و ساعت پروازها توجه نمایید تا به موقع به فرودگاه رسیده و دچار تاخیر نشوید. پیشنهاد تیک بان به شما این است که حداق دو ساعت پیش از پرواز خود در فرودگاه حاضر شوید تا بتوانید با آرامش کامل به کارهای پیش از پرواز خود بپردازید. تیک بان امیدوار است که با انتخاب این سامانه بتوانید سفری آرام و راحت را تجربه کنید و خاطره خوشی را از خدمات ما داشته باشید.

دسترسی سریع:

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.