هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

هواپیمایی آسمان ترمینال مهرآباد

بلیط هواپیما ارزان با دسترسی به تمامی بلیط های موجود در شبکه هوایی

مهر 97 هزینه سفر هوایی عتبات چقدر خواهد بود؟

میراث فرهنگی و گردشگری - ایسنا نوشت: قیمت سفر عتبات عالیات عراق به دنیال نوسانات ارز به سه میلیون و چهارصد هزار تومان رسید و بسته ارزان عتبات که با قیمتی در حدود ٨٠٠ هزار تومان عرضه شده بود، عملا قابلیت اجرا پیدا نکرد.

مرتضی آقایی -مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت- در این‌باره گفت: با توجه به پرداخت ارزی هزینه‌های اقامت، تغذیه،امنیت و ترانسفر، قیمت سفر هوایی به عراق حدود ۶۰ درصد و سفرهای زمینی تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.  میراث فرهنگی و گردشگری - ایسنا نوشت: قیمت سفر عتبات عالیات عراق به دنیال نوسانات ارز به سه میلیون و چهارصد هزار تومان رسید و بسته ارزان عتبات که با قیمتی در حدود ٨٠٠ هزار تومان عرضه شده بود، عملا قابلیت اجرا پیدا نکرد.

 

مرتضی آقایی -مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت- در این‌باره گفت: با توجه به پرداخت ارزی هزینه‌های اقامت، تغذیه،امنیت و ترانسفر، قیمت سفر هوایی به عراق حدود ۶۰ درصد و سفرهای زمینی تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گفته او در حال حاضر بسته سفر عراق گران‌، ۳ میلیون و ٣٨٠ هزار تومان قیمت دارد که هوایی انجام می‌شود و ارزان‌ترین آن که زمینی است یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد.

عتبات

آقایی با بیان این‌که سقف هزینه‌ ارزی که برای هر زائر در سفر عتبات می‌شود نزدیک به ۲۰۰ دلار است، توضیح داد: ارز مورد نیاز عتبات قبلا به نرخ ۴۲۰۰ تومان تامین می‌شد که اکنون ارزش آن به ۸۵۰۰ تومان رسیده و با این حساب این قیمت‌ها حدودا دو برابر شده است. البته تأثیر تفاوت نرخ ارز در سفر زمینی به نسبت هوایی کمتر بوده، چون خدمات گروه‌های هوایی با کیفیت‌تر است و این روی میزان رشد قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست.

وی با اشاره به ادامه رایزنی‌های سازمان حج و زیارت با بانک مرکزی برای تعدیل نرخ ارز مصرفی سفر عتبات، اظهار کرد: بانک مرکزی تصمیم‌گیرنده انحصاری و نهایی درباره نرخ پایه ارز نیست. علاوه بر این ۲۵ قلم کالا در اولویت برای دریافت ارز دولتی تعیین شده است که حتما ضرورت بیشتری دارند. ما هم انتظار نداریم سفر عتبات جزو این کالاها قرار گیرد، اما رایزنی می‌کنیم نرخی بین ارز دولتی و ثانویه تعیین شود تا این امکان از مشتاقان سفر عتبات که بیشتر هم جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند گرفته نشود.

آقایی گفت: ما بسته سفر ارزان عتبات را به قیمت کمتر از ۹۰۰ هزار تومان برای اقشار کم درآمد آماده و اجرا کرده بودیم که با نوسان دلار نرخ آن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و دیگر به عنوان بسته ارزان حساب نمی‌شود.

او درباره تاثیر ارز در گرانی سفر اربعین نیز اظهار کرد: البته که سعی می‌کنیم در ماه محرم و مناسبت اربعین قیمت سفر عتبات کنترل شود، رایزنی‌های اولیه ما به کاهش قیمت‌ها تا ۱۰۰ هزار تومان منجر شده، اما این کفایت نمی‌کند.

آقایی ادامه داد:‌ معتقدیم نیاز مردم برای سفر به کربلای معلی در این روزهای سخت بسیار بیشتر از سایر ایام است و جامعه دینی ما برای حفظ نشاط و تقویت توان و روحیه انقلابی خود نیاز جدی به توسعه سفرهای زیارتی دارد، بنابراین رایزنی ما با شرکت‌های هواپیمایی ادامه دارد تا نرخ بلیت‌ها نیز برای این سفر بیشتر تعدیل شود. انتظار عمومی این است که نرخ ارز برای سفرهای زیارتی مختصری تعدیل و شرایط سفر عتبات در آستانه محرم حسینی تسهیل شود.

اما به نظر می رسد با رشد روز افزون سفر های زیارتی به وسیله هواپیما امسال دولت تمهیدات جدیدی برای کنترل قیمت بلیط هواپیما خواهد گرفت برای آگهی از انواع بلیط هایی هوایی می توانید به سایت معتبر تیک بان مراجعه کنید.https://tikban.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.